Bewaartermijn van uw administratie

Wettelijk gezien bent u verplicht uw administratie zeven jaar te bewaren. Denk hierbij aan zaken als boekhouding loonadministratie. Anfano kan u adviseren over deze bewaartermijnen en heeft tips welke gegevens u wel en niet moet bewaren. Neem daarom gerust contact met ons op bij vragen, wij adviseren u graag.

Welke bewaartermijn geldt wanneer?

Er zit een verschil tussen de bewaartermijn van de administratie van particulieren en die van ondernemers. Particulieren hebben in principe zelf de leiding over hun administratie, maar moeten er rekening mee houden dat de Belastingdienst tot vijf jaar belastinggeld kan vorderen. Voor ondernemers geldt dat zij zeven jaar hun administratie moeten bewaren.

Er zijn uitzonderingen, waarbij ondernemers hun administratie zelfs tien jaar moeten opbergen. Indien de bewaarplicht is verstreken van bepaalde documenten, bent u verplicht deze te vernietigen.

Hoe weet u waar u aan toe bent?

Uiteraard kunt u zich niet bewust zijn van elk mogelijke regel. Daarvoor kunt u bij Anfano terecht.

Heeft u een zorgvuldige en betrouwbare boekhouder nodig voor uw onderneming?

Ook dan kunt u bij Anfano terecht. Bij Anfano administraties bent u verzekerd van:

  • Zorgvuldige belastingaangiftes
  • Korte communicatielijnen
  • Denken altijd mee met de organisatie
  • Kennis op het gebied van P&O
  • Zorgeloos ondernemen

Als u kiest om uw administratie uit te besteden aan Anfano administraties dan haalt u kwaliteit in huis. Neem dus gerust contact met ons op, wij adviseren u graag.