Veelgestelde vragen

Hier vindt u de veelgestelde vragen.

Hoe deponeert u de jaarrekening van uw onderneming?

De Nederlandse wet verplicht organisaties van bepaalde rechtsvormen om elk boekjaar verslag te doen van de financiele gebeurtenissen van dat jaar. Dit heeft als reden dat alle financiele informatie van een bedrijf inzichtelijk moet zijn voor iedereen die daarin interesse heeft. Bent u bekend met deze plicht en heeft u advies of ondersteuning nodig? Dan bent u bij Anfano aan het juiste adres. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Voor welke rechtsvormen geldt deze plicht?

Voor alle NV's, BV's, coorperaties en onderlinge waarborgmaatschappijen geldt deze regel.

Wanneer moet de jaarrekening worden gedeponeerd?

Deze organisaties zijn verplicht om binnen vijf maanden (dat betekent uiterlijk 31 mei) na het einde van het boekjaar de (voorlopige) jaarrekening op te sturen naar de KVK. Na het opstellen van de jaarrekening heeft de Algemene Vergadering nog twee maanden de tijd voor het vaststellen van de uiteindelijke jaarrekening en deze moet vervolgens binnen acht dagen worden gedeponeerd bij de KVK. Er is dus nog een verschil tussen het vaststellen van de jaarrekening en het deponeren bij de KVK.

Waarom is het aan te raden voor bedrijven om de jaarrekening te deponeren?

De financiele gegevens van deze bedrijven worden inzichtelijk voor iedereen die hierin interesse heeft. Naast het feit dat dit wettelijk verplicht is, is het voor het imago van bedrijven ook gezonder om zich aan de afspraken te houden.

Op zoek naar een betrouwbare boekhouder?

Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden.

Terug naar boven

Wat is de bewaartermijn van uw administratie?

Wettelijk gezien bent u verplicht uw administratie zeven jaar te bewaren. Denk hierbij aan zaken als boekhouding loonadministratie. Anfano kan u adviseren over deze bewaartermijnen en heeft tips welke gegevens u wel en niet moet bewaren. Neem daarom gerust contact met ons op bij vragen, wij adviseren u graag.

Welke bewaartermijn geldt wanneer?

Er zit een verschil tussen de bewaartermijn van de administratie van particulieren en die van ondernemers. Particulieren hebben in principe zelf de leiding over hun administratie, maar moeten er rekening mee houden dat de Belastingdienst tot vijf jaar belastinggeld kan vorderen. Voor ondernemers geldt dat zij zeven jaar hun administratie moeten bewaren.

Er zijn uitzonderingen, waarbij ondernemers hun administratie zelfs tien jaar moeten opbergen. Indien de bewaarplicht is verstreken van bepaalde documenten, bent u verplicht deze te vernietigen.

Hoe weet u waar u aan toe bent?

Uiteraard kunt u zich niet bewust zijn van elk mogelijke regel. Daarvoor kunt u bij Anfano terecht.

Heeft u een zorgvuldige en betrouwbare boekhouder nodig voor uw onderneming?

Ook dan kunt u bij Anfano terecht. Bij Anfano administraties bent u verzekerd van:

  • Zorgvuldige belastingaangiftes
  • Korte communicatielijnen
  • Denken altijd mee met de organisatie
  • Kennis op het gebied van P&O
  • Zorgeloos ondernemen

Als u kiest om uw administratie uit te besteden aan Anfano administraties dan haalt u kwaliteit in huis. Neem dus gerust contact met ons op, wij adviseren u graag.

Terug naar boven

Hoe doet u foutloos de boekhouding voor uw VOF?

Bent u op zoek naar een boekhouder voor uw VOF? Neem dan gerust contact op met Anfano, wij kunnen u adviseren over de mogelijkheden rondom uw boekhouding. Ook kunnen we u de zorgen volledig uit handen nemen.

Waarom is het verstandig om de boekhouding uit te besteden?

Als eigenaar van de VOF bent u het liefst bezig met de prioriteit van uw bedrijf, namelijk groeien en het verder ontdekken van de mogelijkheden. Door de boekhouding uit te besteden aan een derde bent u ervan verzekerd dat uw VOF geen gevaar loopt, dat er geen boetes betaald hoeven te worden, maar vooral dat u een heleboel tijd bespaart.

Heeft u een zorgvuldige en betrouwbare boekhouder nodig voor uw VOF?

Ook dan kunt u bij Anfano terecht. Bij Anfano administraties bent u verzekerd van:

  • Zorgvuldige belastingaangiftes
  • Korte communicatielijnen
  • Denken altijd mee met de organisatie
  • Kennis op het gebied van P&O
  • Zorgeloos ondernemen

Als u kiest om uw administratie uit te besteden aan Anfano administraties dan haalt u kwaliteit in huis. Neem dus gerust contact met ons op, wij adviseren u graag.

Terug naar boven

Wanneer is een bedrijfsvorm een eenmanszaak?

Bij een eenmanszaak is één persoon in elk opzicht verantwoordelijk voor de onderneming, maar, anders dan bij bijvoorbeeld een BV, rechtstreeks. Bij deze bedrijfsvorm is het mogelijk privégeld in te brengen in de onderneming.

Waarom de administratie uitbesteden?

Als ondernemer wilt u bezig zijn met kernzaken en heeft u geen zin in randzaken zoals de administratie. Deze tijdrovende klus bent u liever kwijt dan rijk, terwijl het juist erg belangrijk is dit goed op orde te hebben.

Heeft u een zorgvuldige en betrouwbare boekhouder nodig voor uw eenmanszaak?

Ook dan kunt u bij Anfano terecht. Bij Anfano administraties bent u verzekerd van:

  • Zorgvuldige belastingaangiftes
  • Korte communicatielijnen
  • Denken altijd mee met de organisatie
  • Kennis op het gebied van P&O
  • Zorgeloos ondernemen

Als u kiest om uw administratie uit te besteden aan Anfano administraties dan haalt u kwaliteit in huis. Neem dus gerust contact met ons op, wij adviseren u graag.

Terug naar boven


Neem direct contact op!